فروشگاه جامع تحقیقات دانشجویی

پرفروش ترین محصولات

تحقیق درباره طرح اتوماسيون اداري

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 162

 

طرح اتوماسيون اداري

مرحله اول (دبيرخانه و بايگاني)

فهرست مندرجات

1- مقدمه 1

2- تعريف پروژه 2

3- اهداف پروژه 2

4- مراحل انجام كار 2

1-4- انتخاب نرم‏افزار 3

2-4- تشكيل كميته راهبري 3

3-4- شناخت و برنامه‏ريزي 4

4-4- برنامه زمان‏بندي سيستم اتوماسيون اداري 6

5-4- آموزش 7

6-4- نصب و راه‏اندازي 7

7-4-پشتيباني 8

5- اقدامات انجام شده (درصد پيشرفت) 9

6- پيوست‏ها

پيوست 1- گزارش ارزيابي نرم‏افزارها

پيوست 2- گزارش برنامه اجرايي

پيوست3- راهنماي كاربران - دبير

پيوست4- راهنماي كاربران - مدير

1- مقدمه

استفاده مناسب از فناوري‏هاي نوين و به خصوص امكانات فراهم‏ آمده در زمينه فناوري اطلاعات مي‏تواند هر سازماني را دچار تحول سازد.

استقرار سيستم اتوماسيون اداري و حذف مكاتبات كاغذي در حد ممكن نيز از جمله مواردي است كه نه تنها مي‏تواند باعث ارتقاء به سطح فرهنگ سازماني گردد، بلكه به ميزان قابل توجهي بهره‏وري كاركنان و مديران را نيز افزايش دهد. خوشبختانه نصب و راه‏اندازي سيستم اتوماسيون اداري در وزارت صنايع و معادن با سرعت مناسبي در جريان مي‏باشد و علاوه بر دبيرخانه‏هاي مركزي، دبيرخانه فرعي در كليه معاونت‌ها تشكيل گرديده است و در سايربخش‌ها معاونت ديگر نيز در دست اقدام مي‏باشد. حدود 176 نفر از كاركنان مرتبط با سيستم اتوماسيون در سطوح مختلف آموزش ديده‎‏اند و غالباً در حال بكارگيري سيستم مي‏باشند. حدود 110 دستگاه PC جديد توزيع گرديده و روي 38 دستگاه موجود نيز سيستم اتوماسيون اداري نصب گرديده و در حال بهره‏برداري مي‏باشد. با توجه به پشتيباني مديران محترم وزارتخانه از سيستم اتوماسيون اداري مي‎توان اميدوار بود كه در آينده نزديك گردش‏نامه‏ها در وزارتخانه در حد بالايي با استفاده از سيستم مكانيزه اتوماسيون اداري انجام پذيرد.

2- تعريف پروژه

انتخاب، تأمين و راه‏اندازي سيستم رايانه‏اي دبيرخانه، بايگاني و پيگيري در سطح ستاد وزارت صنايع و معادن

3- اهداف پروژه

پروژه اهدافي تحت عناوين زير را دنبال مي‏نمايد :

شناسايي نرم‏افزارهاي موجود در داخل كشور در زمينه اتوماسيون اداري

پيشنهاد مناسب‏ترين نرم‏افزار جهت بكارگيري در ستاد وزارت صنايع و معادن

تأمين نرم‏افزار

نصب و راه‏اندازي سيستم اتوماسيون اداري

پشتيباني

راه‏اندازي سيستم اتوماسيون اداري داراي نتايجي تحت عناوين زير مي‏باشد.

سامان يافتن امور دبيرخانه و بايگاني

افزايش سرعت و دقت در گردش مكاتبات

كاهش حجم بايگاني

كاهش ميزان حجم جابجايي كاغذ در مكاتبات

امكان پيگيري موارد و تهيه گزارشات آماري

4- مراحل انجام كار

براي انجام پروژه مراحلي تحت عناوين زير مطرح گرديده است :

1-4- انتخاب نرم‏افزار

2-4- تشكيل كميته راهبري

3-4- شناخت و برنامه‏ريزي

4-4- برنامه زمان‌بندي سيستم اتوماسيون اداري

5-4- آموزش

6-4- نصب و راه‏اندازي

7-4- پشتيباني

در ادامه توضيح مختصري از مراحل انجام كار ارائه مي‏شود.

1-4- انتخاب نرم‏افزار

براي تدارك نرم‏افزار مناسب اتوماسيون اداري فعاليت‏هاي زير انجام شده است :

شناسايي وضعيت موجود وزارت صنايع و معادن در زمينه اتوماسيون اداري

تعيين نيازهاي وزارت صنايع و معادن در زمينه اتوماسيون اداري

شناسايي نرم‏افزارهاي اتوماسيون اداري موجود در بازار ايران و تعيين نرم‏افزارهاي كانديد

تعيين شاخص‏هاي ضروري جهت ارزيابي نرم‏افزارهاي كانديد و امتيازدهي آنها

ارزيابي نرم‏افزار كانديد

نتيجه‏گيري و گزينش سه نرم‏افزار برتر

انتخاب نهايي نرم‏افزار مورد نظر

اين مرحله از پروژه به صورت كامل انجام گرديده و نرم‏افزار مورد نظر انتخاب شده و با شركت مربوطه قرارداد منعقد شده است.

2-4- تشكيل كميته راهبري

اعضاي كميته راهبري در ارديبهشت ماه 81 مشخص گرديدند و به اعضاء ابلاغ شد، اولين جلسه كميته راهبري در تاريخ 8/3/81 با شركت اعضاء برگزار گرديد و در مجموع پنج جلسه كميته برگزار گرديده است. كميته راهبري از افراد زير تشكيل گرديده است :

معاونت اداري و مالي

نماينده معاونت شوراي فناوري اطلاعات

نماينده معاونت برنامه‏ريزي، توسعه و فناوري

مدير كل امور اداري

مدير كل تشكيلات و بودجه

شركت ناظر

گروه توسعه و پشتيباني شبكه


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file53_1482983_4710.zip2.2 MB